Pagini

miercuri, 15 februarie 2012

Autobiografie cu Lună

Mi-a crescut o lună-n plop, iubito,
Galbenă ca para dintr-un foc
Mulți mă suspectează c-am lipit-o,
Dar eu știu de ce nu-mi găsesc loc.

Mama și-a dorit s-am multă minte
Și-a cerut să fiu arici isteț,
Mintea să mi-alerge înainte
Ca să deslușească tot ce-i creț.

Cel mai năzdrăvan m-a vrut chiar tata
Nici nu mă văzuse și visa
(Că nu-și terminase treaba-n Tatra)
Și voia s-o iau în urma sa.

M-a uimit mai mult ca un triunghi
Fratele mai mic, crezând că-s zeu,
Omora gândaci (ca Hamlet unchi)
Și-apoi pretindea să-i înviu eu.

Legătura dintre ce vorbesc și Luna
E că ea n-a vrut a-mi fi mireasă,
Am rămas în mână cu cununa
Și de-atunci văd totul ca prin plasă.

Dacă vii și mă atingi pe frunte,
Dracii-ncolonați o iau la goană,
Spune-i Lunii că-s copil cuminte
Și-mi vei vindeca oricare rană.



Niciun comentariu: