Mai mult sau mai puţin pregnant, direct sau metaforic, numit sau doar sugerat, realul va fi prezent în mai toate scrierile deceniului: Augustin Buzura, „Vocile nopţii”(1980), „Refugii” (1984), „Drumul cenuşii” (1989); Paul Georgescu, „Vara baroc”(1980), „Solstiţiu tulburat” (1982), „Siesta” (1983), „Mai mult ca perfectul”(1984); Constantin Ţoiu, „Însoţitorul”, 1981, „Obligado”, 1984, „Căderea în lume”, 1987; Radu Cosaşu, „Meseria de nuvelist”, 1980, „Ficţionarii”, 1983, „Logica”, 1985; Bujor Nedelcovici, „Somul vameşului”, 1980; Norman Manea, „Octombrie ora opt” (1981); Mihai Sin „Ierarhii”, 1981, „Schimbarea la faţă”, 1985; Gabriela Adameşteanu,”Dimineaţa pierdută”, 1983; Dana Dumitriu, „Prinţul Ghica”, vol.I-1982, vol.II-1984; Laurenţiu Fulga, „E noapte şi e frig”, seniori, 1983; D. R. Popescu, „Viaţa şi opera lui Tiron B.”. (vol.I-1980, vol.II-1982), „Oraşul îngerilor”, 1989; George Bălăiţă, „Nopţile uniui provincial” (1983); Sorin Titel, „Femeie, iată fiul tău”, 1983; Octavian Paler, „Viaţa pe un peron”, 1981, „Un om norocos”, 1984; Petre Anghel, „Sita lui Mamona” (1980), „Întoarcerea fiilor risipitori” (1982), „Dincolo de iubire” (1984), „Oaspeţii bătrânului Catul” (1984), „Moştenitorul” (1986), „Zodia vărsătorului de plumbi” (1989); Petre Sălcudeanu, „Biblioteca din Alexandria”, 1980, „Cina cea de taină”, 1984, „Apa care trece” (1984); Fănuş Neagu, „Scaunul singurătăţii” (1987); Eugen Uricaru, „Vladia”, 1982, Stăpânirea de sine”, 1986, Gloria” 1987; Nicolae Breban, Don Juan, 1981, Drumul la zid (1984). Suficiente nume şi titluri, în ciuda selecţiei pe care am operat-o, ca să demonstrăm interesul pe care ni l-a trezit acest deceniu literar, pe care îl putem numi deceniul prozei, aşa cum precedentul, prin Nichita Stănescu, Ioan Alexandru, Ana Blandiana, Adrian Păunescu, Mircea Ciobanu, Gheorghe Pituţ, Ioanid Romanescu şi mulţi alţii poate fi numit deceniul poeziei postbelice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu