- Abordează totul din punctul de vedere al interesului publicului - ce au ei în minte.
- Dă publicului senzaţia că participă la procesul comunicării şi la ceea ce se petrece în general acolo.
- Fă subiectul parte din viaţa cotidiană a publicului - despre ce discută, ce aud de la ceilalţi. Aceasta presupune adaptarea materialului la canalele lor de comunicare.
- Comunică cu oamenii şi nu oamenilor. Comunicarea care abordează publicul ca o ţintă îi face pe oameni să devină defensivi.
- Localizează - fă în aşa fel incat mesajul sa fie transmis cat mai aproape posibil de mediul de viata al individului.
- Foloseşte mai multe canale de comunicare, nu numai unul sau doua. Impactul este mult mai mare atunci când ajunge la oameni în diverse forme.
- Fii consecvent - ceea ce se spune despre un subiect este acelaşi lucru indiferent de publicul căruia i se adresează sau de context. Totuşi este de dorit ca mesajul să fie cât mai mult posibil adaptat publicului.
- Nu face propagandă, dar fii sigur că îţi faci cunoscut punctul de vedere. Când cel care comunică trage concluziile sesiunii sale de informare, acest lucru are o eficienţă mai mare decât dacă s-ar astepta de la public să facă aceasta.
- Păstrează credibilitatea, care este esenţială pentru eficienţa celor de mai sus.[1]
De lupii morții veșnice nu ne poate salva decât Bunul Păstor, iar de moartea clipelor doar Arta.
miercuri, 29 februarie 2012
Principii pentru o abordare eficientă a comunicării
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu