Pagini

marți, 28 februarie 2012

Bine spre excelent

Ce bine e, domnule,
Că nu m-ai făcut pasăre,
Și nu mă las  mânat de furtună
Iar aripa mea nu plânge
Dup-un bob.

E bine e, domnule,
Că nu m-ai făcut taur
Cu forță în coarne
Și mintea asunsă
Ntre-pulpe.

Ce bine e, domnule,
Că nu sunt balenă,
Vânată și veșnic la pândă
Să se laudă cei vizeji în capcane,
Iar viața
Să mi se termine sub muște
Pe țărm.

Nici trestie gânditoare, nu sunt, domnule,
Nu cresc din mâl,
Nu mă înclin și închin după soare,
Nu mă usuc când dă bruma,
Ca să renasc doar ascunziș pentru pești.

Ce bine e, domnule,
Că las mintea să zboare
De aici la albastru,
Îmi aleg singur cărarea poftită,
Sar într-un picior când mi-e vrerea
Și-mi strân copiii la piept
Când vor ei.

Ce bine e, domnule, că sunt
Și nu m-ai întrebat pe mine
Unde să-mi lipești aripa
Duhului.

Niciun comentariu: