Pagini

luni, 20 februarie 2012

Pesaj cu fetiță mov


Nu am decât amintiri verzi
(Inclusiv cu armăsari nesătui –
Verzi, verzi -
Care urcau în forță
În spinarea iepelor,
Iar ele ședeau strângând din dinții uriași).

Ce verde era
Moșia
Moșului
Moștenită
Din strămoși
Pe moșniță
Și ce adăpost era
Pe moină
(Până i-a luat-o un moș teacă rus).

Că nu mă vedeam eu din porumb
Treacă meargă,
Eram un adolescent cu cerul pe cap
Și nu purtam pălărie înaltă,
Taman ca David,
Dar nici calul meu, verde, firește,
Care mânca nori
Nu trecea cu botul umed
Peste spicul porumbului în floare.

Și la marginea pârâului
Care fotografia secundă de secundă
Adierea vântului
Se juca o fetiță
Cu gura leului în palmă.

Nu te speria, i-am zis
(Vorbe de clacă -
Nu era speriată)

Când am întâlnit-o apoi,
După un an,
După un secol
(Timpul e în clipe legat)
A lăsat privirea în jos.

Nu mă sperii de lup,
A zis,
Mănâncă-mă
Dacă mai ai curaj.

Niciun comentariu: