Pagini

vineri, 4 mai 2012

Intâlnirea cu Miezdeziuă



Nu toți oamenii
Știu să meargă,
Iar cei mai rău se împiedică
În văzul lumii
Dansatorii vântului:
După regulile unor șchiopi la minte
Și la sex.

Eu am urmărit mersul calului
Care-și trimite înainte mirosul.
Fratele meu asinul
Își duce demn povoara
Sub privirile batjocoritoare
Ale neputincioșilor.

I s-a zis măgar
Că-și arată membru la lumina zilei
De parcă ar fi cineva mai nerușinat decât Freud.

Se merge așa:
Pleci să îndeplinești porunca
Împăratului, iar timpul, ah timpul,
Te strânge în chingi,
Ca pe o roată prinsă în șina fierbinte
A unui fierar cocoșat.

Ce zice Zeul despre toate acestea
Nu-i treaba omului.

Ai grijă, iubito,
Acum, acum te te vei întâlni
Cu Miezdeziuă.
Leagă-l! Leagă-l!
Strânge pumnul,
L-am prins acolo pentru tine.

E coroana mea pentru nunta
Nenuntirii.


Niciun comentariu: