Pagini

joi, 31 mai 2012

Dragostea ca joc fără suspine



Zicea Creola să-mi scot pălăria
Și să mă așez pe scaun comod,
Eu mă jenam să nu-mi vadă chelia
Și să nu simtă în voce un nod.

A început o lecție despre Goethe
Care a scris nu știu ce tragedie
Că era în vârstă, dar tot la fete
Se gândea-n zori, dar și la chindie.

N-aveam habar unde vrea să ajungă
Și de ce face cu mâna  atâta ocol,
Oricum știam că e o cale lungă
De la a sta drept pân-la paralela cu sol.

Și mă pomenesc că privește în sus,
Cerul se învârtea ca un spârnel
Nu mai știam nimic de est sau apus
Aveam impresia că-s deștept și chiar bel.

Stai, am șoptit, cum se vorbește seara
Când iubita vrea s-o ciupi de ureche,
Unde e flacără, îndată apare și ceara,
Unul din noi  va zace de streche.

Iar ea, prefăcându-se că e surdă,
Tot mișca din gene și conjuga verbe
Bâjbâia ceva cu ia și cu dă,
Și se tăvălea prin iarba cea verde.

Bine, i-am zis, ești cam nebună azi,
Și abia te mai ții pe picioare,
Eu îmi vând sufletul să nu cazi.
Și ia: dăruiește tot, că nu doare.

Niciun comentariu: