Pagini

duminică, 27 mai 2012

David catre Iehova


Vino la întâlnire, Doamne,

fiindcă îmi arde
sufletul
de dorul Tău
şi mi se topesc venele de la mâini şi picioare
ca la un miel
care simte miros de altar.

Nu ţip, nu behăi, nu spun nimic,
ştii tu mai bine
ce mişcă în partea
stânga a trupului meu,
în partea dreaptă de cum priveşti tu.
Dar mai este, Doamne, stânga şi dreapta,
sus şi jos, negru şi alb,
păcat şi
curăţie
când vii Tu,
nu se luminează totul ca o capsula de bumbac în luna cuptorului,
nu ştergi tu murdăria, păcura, catranul, slinul, mâzga, lichidele seminale
când doar umbra ta trece prin preajma
(aici nu voi pune punct, nici semn de întrebare, nici mirare nu este, aici nu mai este nimic. Unde Tu eşti  totul s-a isprăvit, mântuitu-sa, înflorit-a, luminatu-s-a, înviindu-s-a , înălţându-sa, înTuintru-s-a).
Doamne, uită-te în fugă pe obrazul meu,
priveşte puţin mai sus,
între gene,
este o lacrima – lucrul cel mai de pret
pe care-l poate zămisli
trupul meu
de tine făcut
din pământ.
Dar lacrima asta nu din ţărână vine,
e pulberea de stea pe care ai lăsat-o înadins să m-adie.

Vino la întâlnire, Doamne,
pentru Tine am lacrima asta,
nu pentru pofte, nu pentru deşarte palate.

Palate. A venit tatăl meu la Ierusalim,
din golul Betlemului sărat
şi acest Isai pe care l-ai binecuvântat prin mine,
- ca Tu ştii sa binecuvântezi altfel decât oamenii,
orb şi cu simţuri tocite -
 şi n-a vazut nimic din palatele pe care mi
le-ai înălţat.
Şi nici nu mi- a pasat ca mă căuta fără culoare în orbite.
( o să i se deschidă odată ochii, mi-am zis).
Şi a venit mama
(în gând, căci e de mult cenuşă şi vânt
în cimitirul de pe uliţa Eternităţii)
şi n-am plâns, căci o vei învia tu odată
şi-o să se bucure
ce frumos şi deştept m-ai făcut.
Şi au venit fraţii mei morţi
şapte la numar,
pe care i-ai luat sa-mi faci loc
mie
(îmi vine sa scriu mie cu m mare, ca înfiindu-mă Tu, fiu de Dumnezeu m-ai făcut),
şi n-am plâns văzându-i mici şi prăpădiţi ca nişte guguştiuci părăsiţi la un ceas după
ieşirea din găoace.

Dar dacă nu vii Tu
la întâlnirea cu mine
plâng.
Deşi ştiu că vii, doar la gândul ca n-ai să vii îmi dă lacrima.

Şi Tu ştii, Doamne,
că nu sunt plângăcios.
Plâng acum ca să-ţi simt mâna
care vine să-mi şteargă păcatul.


Şi ca să vezi că nu sunt un fariseu
care face pe sfântul,
te şi întreb cu obrăznicie
ca într-un psalm pe care l-am scris mai dăunăzi,
dacă nu vii să-mi ştergi lacrima
am să mor,
şi ce mare scofala că moare
o piatră ca mine,
dar zi-mi la ureche,
cu glasul tău ca zefirul,
ceartă-mă daca vrei, dar spune-mi:
dacă nu-mi ştergi
cu mâna Ta lacrima
cine-Ti va mai săruta
rana din palmă
atât de ruşinat
cum o fac eu.
Dacă te supără întrebarea,
Doamne,
şterge şi întrebarea
o dată cu lacrima.
Dar Tu nu eşti om să te superi,
Tu eşti Dumnezeul lui Israel
şi ştii că şchioapăt
fiindcă m-am luptat cu Tine
şi m-ai atins sub coapsă,
că de m-ai fi atins mai sus
aş fi pierit
odată cu vechiul meu nume cel ce ţine de călcâi.

Cu mâna ta străpuns
de cui,
prinde-mă,
şi ai mila de mine,
Fiul lui David,
Iţi cer eu,
robul Tău,
 David.

Niciun comentariu: