Pagini

miercuri, 15 februarie 2012

Un text biblic de o frumusețe rară

‘’Aşa vorbeşte Dumnezeu către cetatea Ierusalimului:
"Prin obârşia şi naşterea ta eşti din Ţara Cananiţilor ;
tatal tau era Amorit
şi mama ta Hetită.
 La naştere, în ziua când te-ai născut,
 buricul nu ţi s-a tăiat,
            n-ai fost scăldată în apă,
            ca să fii curăţită, nici n-ai fost frecată cu sare,
            şi nici n-ai fost înfăşată în scutece.
Ochiul nimănui nu s-a îndurat de tine,
ca să-ţi facă măcar unul din aceste lucruri,
din milă pentru tine;
ci ai fost aruncată pe câmp,
aşa de scârba le era de tine, în ziua naşterii tale.
            Atunci Eu am trecut pe lângâ tine,
Şi am zis:
            “Trăieşte chiar şi în sângele tău!”
 Da,ţi-am zis: “trăieşte chiar şi în sângele tău !"
            Te-am înmulţit cu zecile de mii,
            ca iarba de pe câmp.
            Şi ai crescut, te-ai făcut mare,
ai ajuns de o frumuseţe desăvârşită ;
ţi s-au rotunjit ţâţele, ţi-a crescut părul.
Dar erai tot goală,
goală de tot.
            Când am trecut Eu pe lângă tine,
M-am uitat la tine,
şi iată ca îţi venise vremea dragostelor.
Atunci am întins peste tine poala hainei Mele,
ţi-am acoperit goliciunea,
ţi-am jurat credinţă,
am făcut legamânt cu tine,
zice Domnul Dumnezeu,
şi ai fost a Mea!"... [1]


[1] Ezechiel, în Biblia sau Sfânta Scriptură, Cap.16,Vers.1-8

Niciun comentariu: