Pagini

duminică, 6 mai 2012

Luna plină în avans


Ce regină senină, iubito,
Ce forme
Sfidând perfecţiunea,
Ce ape flămânde curg
Din rotunjimile tale
(Doar n-o să cred ce spun
Savanţii seci că ai fi stearpă).

Când te-am văzut prima oară
Eram credul ca un sfânt,
Tata mă ridicase deasupra capului
Şi mă ţinea într-o mână
(Norii se risipeau de teama lui,
Păsările îl ocolea respectoase).
Atunci te-am atins, chiar te-am prins.

Am întins mâna, prinţesă,
Şi sânii tremurau ca burta unei broscuţe
Trezită din somn
(Atunci învăţai să fii verde,
Să te ascunzi de priviri
Trufaşe,
Ştiai să te păstrezi
Pentru Soarele Mire,
Iar ştiinţa aceea nu ţi-a pierit
Nici azi).

Câţi slujitori ai avut
Astă noapte, Regină,
Şi cum mi-ai zâmbit
Cu discreţie de fecioară
Dându-mi randevus
Pe diseară.



Niciun comentariu: