Pagini

luni, 30 aprilie 2012

Moby Dick


Moby Dick

O balenă cât un transatlantic,
Am călărit astăzi, iubito,
Să pot ajunge pe țărmul
Care-ți oglindea chipul.

Pe un nor cât un ocean
M-am agățat cum se ține dorul de adolescenți
Și când am sosit
Luna-ți furase chipul
(Cum doar tu îmi citești
Nerostitele pofte).

Nu știu ce voi face mâine
Când mi se va cere
Să-ți rostesc numele:
Ființă îmi ești,
Respirație ești,
Febra îndrăgostiților
Îți desenează chipul,
Sau totul e jocul desenelor
Din abecedar.

Mâine, spre ziuă,
De îndată ce va răsări Soarele
Am să-l leg de un vers
Și lumini nu va da
Până nu-mi va spune
De ce cântă cucul înaintea
Venirii tale.

Dragoste necitită,
Frunze de salcâm luate de vânt,
Mierea cu ghimpi păstrată
Pentru regina care roiește.

O petală se află între
Coperțile cărții mele
Încă nescrisă.

Sub ea
O semnătură rotundă,
Ușor alungită.

Lacrima.


Niciun comentariu: