[1] Moscovici, Serge, Psihologia socială sau Maşina de fabricat zei, traducere din limba franceză de Oana Popârda, Iaşi; Polirom, 1997, p. 23.
De lupii morții veșnice nu ne poate salva decât Bunul Păstor, iar de moartea clipelor doar Arta.
marți, 10 aprilie 2012
Teorii fenomenologice. (Ceva ca sterpezitul dinților)
„Teoriile fenomenologice vizează, în general, să descrie şi să explice o familie de fenomene cunoscute. Unele se referă la fenomene fundamentale, influenţa, de exemplu, celelalte la fenomene mai puţin importante.1] Dar, oricare ar fi importanţa acestora, fiecare teorie răspunde la două întrebări: cum? Şi pentru ce? Făcând aceasta, toate ambiţionează să dezvăluie cauza unui anumit număr de efecte. Aşa cum este cazul cu teoria lui Sherif. Scopul ei este de a înţelege pentru ce indivizi autonomi, posedând fiecare propria sa judecată, converg către o judecată comună atunci când sunt în grup şi după aceea, se conformează grupului. Iată ipoteza fundamentală: majoritatea obiectelor sociale sunt ambigue, aceasta fiind trăsătura care le distinge de obiectele fizice. Nu avem criterii clare şi precise pentru a le judeca. Astfel, nu avem criterii pentru evaluarea adevărului sau a erorii în materie de opinii politice sau religioase, de valori şi norme culturale şi, în general, de simboluri.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu