Pagini

vineri, 6 decembrie 2013

Păşune cu stele


Primăvara şi toamna
Îl însoţeam pe bunicul patern
La plug,
Avea nevoie să ţină cineva caii
Când trage prima brazdă.
Bunica era bună la suflet,
Dar avea principii,
Zicea că omu (adică bărbatul)
Să de ocupe cu de-ale câmpului
Şi ea, fomeia, cu de-ale casei.

Dar nici eu nu eram fietecine,
Că devenisem căţălandru
Şi puneam condiţii.
Merg, ziceam, dar nu ţin eu caii
De căpăstru,
Îi ţii matale,
Iar eu ţin de coarnele plugului,
Şi după ce tragem prima brazdă,
Eu şed  la căruţă
Şi mă uit după nori
Şi după popândăi,
Iar matale îşi vezi de arat.

Pâmântul răscolit
Îmi acoperea picioarele până la gleznă,
Nu amândouă odată,
Ci în ritmul etern al
Cailor zei:
Un pas, o moarte,
Alt pas, o înviere.

Pe atunci nu se inventaseră mormintele
Şi mama îmi îngrijea o livadă
În cer.


Niciun comentariu: