Pagini

duminică, 16 decembrie 2012

Decembrie contemporan, 2012



Am dormit greu, prieteni,
Noaptea trecută
Că nu ştiam de vă voi spune
Sau nu
(Îmi era teamă să nu vă întristez
Sărbătorile).

Dacă tot aţi aflat
Că mi-a ars casa de la ţară,
Mă simt liber să vă spun
Că totdeauna am crezut
Că am mai multe obiecte
Decât îmi trebuie,
Iar unele chiar mă încurcă
(De faptul că m-ar încurca
Bojdeuca din Valea lui Dan
Nu ştiam,
Dar uite ce zâmbăreţ am devenit
De atunci).

Era frig,
Cerul mişuna de stele,
Fumul des abia de-a acoperit
Cât un cearşaf de copil.

Carul Mare e mai spre răsărit
În luna decembrie,
Anunţă Naşterea Domnului.

Cred că am trecut bine testul:
Aşteptam să ardă tot
Şi să mă încălzesc
(Cam îngheţasem,
Că nu apucasem să-mi trag pantalonii,
Iar pe la noi pijamalele sunt cam subţiri).
Înainte de ziuă,
Au rămas câteva libi de foc
Care fumegând, care lucitoare.

Şi a apărut lumina
Pe care o aştept
În fiecare dimineaţă.
(Nu a fost vis,
Dar nici coşmar).

Deci bună dimineaţa, Lumină.

Niciun comentariu: