Pagini

duminică, 20 noiembrie 2011

Ţigări Naţionale versus Engels


Aveam de gând să mă culc
(Afară era frig,
Norii acopereau moşia,
Creola dansa cu un deal,
Eu abia descălecasem
Dup-un nor).

Şi bâr, bâr, oiţă bâr,
Mi-am adus aminte de unul
Care aruncă nişte rumeguş
Spre luceafăr,
(Un născut din încrângături
Nefireşti:
Tată-său a fost iederă, iar mamă-sa
varză, când te-ai fi aşteptat invers vâzându-i figura -
Ta-său să fi fost ienupăr, iar mamă-sa sfeclă)

Confundând ciobanul cu baciul,
Păstorul cu pastorul
Şi nefăcând deosebire între brânză -
Rămasă de la o bunică
Caş şi urdă (treci peste cacofonie) -
S-a spălat pe ochi cu zeamă de varză.
Urmarea: îi put cronicele române.

Uite, alfabetul, savantlâc
Cu surtuc:
Eminescu vine de unde
Se întâlneşte Saturn cu Neptun,
Marea cu uscatul,
Cerul cu Pământul,
Credinţa cu necredinţa,
Omul cu maimuţa
(Pe care a muls-o darvin
Ca să-i iasă schema),
Iar românii sunt tipii aceea
Care i-au râs lui Engels
În nas
În noaptea de Anul Nou
Sau de Paşti,
Nu-mi mai amintesc.

Niciun comentariu: