Pagini

marți, 22 noiembrie 2011

Lecţie pentru Delfina


Vrea să ştie Prinţesa
Unde s-ar ascunde
În cazul în care după vulpea
Pădurii,
Leii comoşi, urşii morocănoşi
Ar mai apărea şi vulturii,
Iar după vulturi, chiar oamenii.


În gaură de şarpe, spun eu,
Un fel de case de ţară,
Pierdute printre dealuri
(De când sunt pe lume,
Românii s-au căţărat pe munţi doar vara
Că acolo pune piciorul Dumnezeu,
Iar ei se duceau la întâlnire curaţi, bărbieriţi
Şi băiaţi, adică fără prihană,
Cum numai raiul Domnului permite).

Şi dacă mă vor urma şi acolo
Păcatele părinţilor
Şi bunilor mei,
Se întreba copila în suspine.

A, am răspuns,
Nu e fără ieşire acest labirint.
Două lucruri trebuie făcute,
Ba chiar trei etape va trebui să treci
(Nu sunt vămi, zestrea Creatorului e Infinitul plus Unul).

Întâi, să-ţi găseşti sinele,
Cum ne-a învăţat grecul socrat,
Primul care a înţeles că e mai important cum mori
Decât cum scapi.
Al doilea: să te duci la întâlnire.

A treia treaptă e şi mai simplă:
Să-l alegi pe Dumnezeu
(Că oricum în afară de el nu e nimeni).

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce simpla pare reteta. Trebuie sa o incerc neaparat. Acum!

Petre Anghel spunea...

Eu sper ca a fost eficient sfatul...