- Abordează totul din punctul de vedere al interesului publicului -
ce au ei în minte.
- Dă publicului senzaţia că participă la procesul comunicării şi la
ceea ce se petrece în general acolo.
- Fă subiectul parte din viaţa cotidiană a publicului - despre ce
discută, ce aud de la ceilalţi. Aceasta presupune adaptarea materialului
la canalele lor de comunicare.
- Comunică cu oamenii şi nu oamenilor. Comunicarea care abordează
publicul ca o ţintă îi face pe oameni să devină defensivi.
- Localizează - fă în aşa fel incat mesajul sa fie transmis cat mai
aproape posibil de mediul de viata al individului.
- Foloseşte mai multe canale de comunicare, nu numai unul sau doua.
Impactul este mult mai mare atunci când ajunge la oameni în diverse forme.
- Fii consecvent - ceea ce se spune despre un subiect este acelaşi
lucru indiferent de publicul căruia i se adresează sau de context. Totuşi
este de dorit ca mesajul să fie cât mai mult posibil adaptat publicului.
- Nu face propagandă, dar fii sigur că îţi faci cunoscut punctul de
vedere. Când cel care comunică trage concluziile sesiunii sale de
informare, acest lucru are o eficienţă mai mare decât dacă s-ar astepta de
la public să facă aceasta.
- Păstrează credibilitatea, care este
esenţială pentru eficienţa celor de mai sus.[1]
De lupii morții veșnice nu ne poate salva decât Bunul Păstor, iar de moartea clipelor doar Arta.
miercuri, 16 octombrie 2013
Principii pentru o comunicare eficientă.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu