Pagini

miercuri, 4 ianuarie 2012

Secvențe cu Sfinți

Mergea Moise în spatele turmei
Și se gândea la oi
Tocmai cam cum și când
Mă gândesc eu
La șoarecii de sub
Gluga de coceni
A unui bunic dat dispărut
(În Rusia, unde altundeva
Mai dispar speranțe
Fără să curgă lacrimi).

Și cineva i-a spus:
Eu sunt Domnul.

Tot niște oi păștea și
David copilandru,
Dar avea mai puține
Și erau și frați mai mulți
(Că la omul sărac,
Doar copiii trag)
Și tocmai când să se lase seara
Peste tinerețea lui
I-a poposit un înger
Pe creștetul blond.

Era chiar îngerul Domnului.

Eu însumi, copil fiind,
Plângeam ca prostul
(De unde deștepți
În neamul meu,
Că și de-ar fi, nu vor vecinii
Să recunoască
Și schimbă cărțile
Când tragi asul)
Și aud printre gemete:
Ia nu mai plânge, fiule.

Domnului nu-i plac
De mult
Lacrimile.


Niciun comentariu: