Pagini

miercuri, 13 iunie 2012

Mi-e sete-acum... Te-aştept, vecine, de Octavian Goga


Mi-e sete-acum... Te-aştept, vecine,
Şi ochii mei pagini te cată !
Îţi vreau sclipirea de oţele,
Şi vreau oştirea ta măiastră,
Întregul cer cu ochi de stele
Să lumineze lupta noastră.

Te-aştept... te-aştept...
Dar n-aud bucium,
Nici zumzet ascuţit de zale.
Mă-ndoaie patima, mă zbucium :
Arată-mi rîndurile tale!...

Şi cum te chem, ş-un colţ de ţară
Mi te-au cătat zadarnic solii,
Te-apropii tu de subsuoară
C-un slab egumen ros de molii...

Vă văd;.. Mi-e milă peste fire
De bietul grec cu haina ruptă :
 Ai spart o criptă-n mănăstire
Ca să-ţi cîştigi un soţ de luptă...

Vă văd, şi oastea mea pe-acasă
Mi-o-ndemn încet să se strecoare
Vai - toată ura mea mă lasă,
Căci sărăcia ta mă doare...

Niciun comentariu: