Pagini

luni, 18 iunie 2012

Dragoste, dragoste



Azi mi-am văzut
Chipul în apă
Şi am avut atâta minte încât
Să mă îndrăgostesc de apă
Nu de mine
(E drept că nici nu era prea adâncă
Niocio şansă  să mă înec
Precum frumosul Narcis
Şi-n plus
Nu mă lăsau bătrânele oase
Prea multă aplecare să suport.

M-am îndrăgost, totuşi, iubito,
Ai să afli la sfârşit surpriza.

Azi am văzut muntele în pielea goală,
Discret,
Aşezase o năframă la brâu,
Ceaţa îi ajungea pân-la genunchi,
Pieptul se lăţea ca un zid,
Gâtul era turn medieval,
Capul înconjurat de coroană.

Din nou m-am îndrăgostit,
Copilo,
De apă
De lumină,
De priviri.

Nu te mai gândi la minuni lucitoare,
Nu mai visa înalte castele
Înalţă-te pe vârfuri,
Dă din aripi încet,
Apoi spune cerului:
Chiar acum
Vin.



Apa aceea era un ochi de fântână
Găsit de mine
După ce am dat la o parte
Mâlul uscat.

Niciun comentariu: