Pagini

joi, 7 iunie 2012

DOINA SINGURATECULUI



Mă simt bine-n Valea Lungă,
Gândul negru mi s-alungă,
Clopotul nu bate-n dungă.


De-aş avea un cal măiastru,
Aş zbura cu el pe-un astru
Şi-aş brăzda cerul albastu.


Pân-atuncea merg buestru
Cum m-a învăţat maestru
Când a mirosit ce-i Vestu.


Şi mi- zis că nemţi-s buni
Doar atunci când nu-s nebuni
Şi fac daruri pentru huni.


Şi că ruşii au ceapraz
Şi se zgârîie pe-obraz
C-au fost ieri, dar nu sunt az.


De gândesc, Creola, bine,
Îmi fac zeamă de afine
Dar nu mă despart de tine.


Că mi-e murgul şchipătat
De atâta alergat
Şi vreau să ies din păcat.


Că păcate am un sac,
Da-mi-ar Sfântul iară leac
Să străbat încă un veac.

Un veac şi o veşnicie
Cum am visat în pruncie
Când te credeam păpădie.


Acuma sunt eu de piatră
Nu m-aş mai mişca din vatră.
Vino iute. Câinii latră.

Niciun comentariu: