„Canalele de comunicare reprezintă căi formale sau informale de a comunica cu alte personae. Fiecare organizaţie trebuie să dezvolte atât căi de comunicare internă cât şi externă. Comunicarea internă se referă la transmiterea şi recepţionarea de informaţii, ordine, avertizări, etc., în cadrul organizaţiei, în timp ce, comunicarea externă se referă la transmiterea şi recepţionarea de mesaje către / de la bănci, agenţii guvernamentale, companii de asigurare, clienţi, exportatori, alte companii, etc. Pentru ambele tipuri de comunicare, internă şi externă, compania trebuie să dezvolte câte un sistem de comunicare. Poziţionarea organizaţiei, ierarhia organizaţională, autoritatea, personalul, operatorii, etc. formează contextul în care se derulează toate tipurile de comunicare specifice organizaţiei. Cu alte cuvinte, putem spune că modelul de comunicare depinde de structura organizaţiei. Dacă cineva ar vrea să înţeleagă şi să stăpânească “cum” se realizează comunicarea, ar trebui să înţeleagă sistemele de comunicare formale şi informale.[1]
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu