Pagini

marți, 30 octombrie 2012

Moştenire




Nu ştiu ce am primit de la mama,
Cum nu ştiu ce mi-a dat Dumnezeu.
O însăilare de date
Aş putea încropi,
Dar mi-e teamă de profanare,
Cum bine au gândit
Evreii –
Un fel de stră-stră-strămoşi ai mei
De sânge al minţii -
Când n-au îndrăznit să scrie numele
Celui Ce Este Fiind.

De la bunicul dinspre mamă
Am în vârful limbii
Un strop de bâlbâială
Care mă ajută să gândesc o secundă
Înainte de-a slobozi bălării.

Celălalt, înalt ca trestia,
Dar ţeapăn la trup ca salcâmul
(A sădit mii şi mii de salami de-a lungul
Pogoanelor lui moştenite după
Legiuirea lui Cuza)
Mi-a rămas o biciuşcă în pleoape
Care trece prin zid.

De la tine, iubito,
Păstrez tăcerea.
Tu ştii să-mi vorbeşti
Ca Pământul.

Abia acum au descoperit savanţii
Ce auzeam noi de la început:
Simfonia Spiritului
Care flutură eternitatea
Deasupra celui
Scos din adâncuri de ape
Şi presărat
Cu viaţă.

Niciun comentariu: