Pagini

luni, 29 octombrie 2012

Gramatica tradiţională


Iar am rămas singur în câmp
Furtună părăsită de gând,
Noaptea încă acoperă pajişti
Şi pare că nu dispare curând.

Mă întrebi de mi-e bine sau rău
Dacă aici îngălbenesc frunzele
Aş spune că nu-mi pasă, iubire,
Pe mine mă bântuie ielele.

Nu sunt atras de lunge picioare,
Nici de sâni rotunzi ca un deal,
Dacă m-ar stăpâni poftele
Nici n-aş mai pune şeua pe cal.

Dar ce, dar ce, te atrage, stăpâne,
M-ar întreabă el, fost Ducipal,
Lumina ciudată, i-aş spune, o stea
Pe care am zărit-o aseara pe deal.

Era timidă când i-am explicat
Şi frumoasă ca-ntr-un desen naiv
Ţie, ţie, am zis, mă dărui, doar ţie
Învaţă odată ce-i cazul dativ.

Apoi nu la tablă, tot pe câmpie
Singuri sub cer voi cere: dezbracă-te.
Norii vor dansa ritmic ca ielele -
Noi cu acuzativul: pe tine te.

Niciun comentariu: