Pagini

miercuri, 27 februarie 2013

Doineală



Se mergea cândva călare
Prin oraşul dumitale,
Ienăchiţă cel văcar
Iubea des şi plângea rar.

Şedeau florile în glastră
El cânta pe sub fereastră
Cum plâng eu pe înfundate
De simt durerea în spate.

Prin picioare şi prin cap,
Nu ştiu, doamnă, cum să scap,
Că viaţa ţi-e mititea,
Şi nu vrea să vie-n coa.

Şi iar verde de durere,
Degeaba am strâns avere,
Dacă n-am mândra cu mine
Să mă vadă, să se mire

Că am slăbit ca un câine
Şi pot muri până mâine.
Nu de boală, nici de foc
Doar din lipsă de noroc.

Aşa că fă bine, fată,
Şi încalecă pe spată,
Vin la mine la pârleaz
Şi-om mânca ciorbă de praz.

Om bea vin din troacă veche
Şi ne-om bolnăvi de streche.
Şi-amândoi vom fi ferice
Şi-om lovi caii cu bice

Să ne ducă pân la stele
Şi să scăpăm de belele.
Eu te-oi duce în spinare
Până pierdem drumul mare

Şi ne-om aşeza sub nuc
Si ne-o desmierda un cuc.
Iar o cucă mai cu moaţă
Te-o vedea la mine-n braţă.
  

Niciun comentariu: